Följ Colliers

Colliers lanserar ny visuell identitet

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2021 14:00 CET

Colliers International lanserar idag en ny visuell identitet som en del av sin globala varumärkesstrategi. Designad för dagens digitala era, är uppdateringen en naturlig utveckling av Colliers varumärke.

”Vår expertis leder branschen framåt och hur vi presenterar oss bekräftar vår position på marknaden och stödjer tillväxt. De förändringar vi lanserar idag förstärker vårt engagemang i att bistå våra kunder med att uppnå framgång snabbare", säger Dan Törnsten, CEO Colliers Sverige.

”Varumärket Colliers är mer än vårt namn - det är vår företagsamma kultur, vårt uppdrag och våra värderingar. Det är hur vi interagerar med våra kunder och hur vi presenterar oss själva visuellt. Idag är en viktig milstolpe för vår verksamhet när vi stärker vår närvaro inom branschen och breddar vår offentliga profil. Förändringarna ska modernisera vårt ikoniska varumärke och maximera vårt  redan etablerade egna kapital", säger Becky Finley, Global Chief Brand and People Officer på Colliers International. 

Förutom Colliers tagline "accelerating success", som ligger till grund för företagets alla affärsbeslut, bygger den nya identiteten på Colliers företagskultur som uppmuntrar till flexibilitet, nya sätt att fatta snabba och informerade beslut på och medarbetarnas passion för sitt arbete.

Viktiga förändringar av den visuella identiteten inkluderar:

• Uppdaterad logotypdesign - Det mest kritiska och igenkännbara elementet i Colliers varumärke. Ordet "International" har tagits bort för att göra namnet Colliers mer framträdande och möjliggör större läsbarhet, speciellt för digitala och små format.

• Colliers blir blåare - Färgpaletten uppdateras så att den är rikare, mer mättad och har kraftfulla  nyanser som samspelar med företagets passionerade och företagsamma kultur. Färgerna gör sig också bra i digitalt format. 

• Ny typografi - Den nya typografin kommunicerar ett rent, tillgängligt och självsäkert varumärke.

• Kraftfulla och moderna designelement - Uppdateringen erbjuder en ny uppsättning designelement, inklusive en mer framträdande användning av Colliers tagline "accelerating success", uppdaterat bibliotek med bilder etc.

Att byta till den nya visuella identiteten online kommer att vara Colliers högsta prioritet, följt av att lansera uppdaterat tryckmaterial och nya skyltar

Colliers - We own the blue.

Om Colliers International Sverige

Colliers International är ett ledande företag inom global fastighetsrådgivning präglat av entreprenörsanda. Vårt svenska team består av ca 40 experter som arbetar med att öka lönsamheten för investerare, fastighetsägare, byggherrar och hyresgäster. Genom vår goda expertis och höga servicenivå skapar vi effektiva lösningar som hjälper våra kunder att uppnå framgång snabbare.
Colliers experter erbjuder kvalificerad kunskap inom Capital Markets, Leasing, Corporate Solutions samt Valuation.Med kontor i Stockholm och Göteborg samt ett starkt skandinaviskt samarbete ser vi till att våra kunder får professionell rådgivning inom alla delar av fastighetsmarknaden. Colliers International i Sverige ägs utav Colliers International Group Inc. 

För de senaste nyheterna från Colliers International Sverige, besök colliers.se eller följ oss på LinkedIn och Instagram.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Om Colliers International Group

Colliers International (NASDAQ, TSX: CIGI) is a leading diversified professional services and investment management company. With operations in 68 countries, our more than 15,000 enterprising professionals work collaboratively to provide expert advice to maximize the value of property for real estate occupiers, owners and investors. For more than 25 years, our experienced leadership, owning approximately 40% of our equity, has delivered compound annual investment returns of almost 20% for shareholders. In 2019, corporate revenues were more than $3.0 billion ($3.5 billion including affiliates), with $33 billion of assets under management in our investment management segment. Learn more about how we accelerate success at corporate.colliers.com, Twitter @Colliers or LinkedIn.